Odota...
Wait...
Korppi-järjestelmän toimintoja Korppi

15.1.0

Kirjaudu sisään järjestelmään!
15.11.2019 18:55

FYSV421 PH4: Using Language to Teach Science: Researching Classroom Communication and Developing Dialogic Approaches (JSS23), 2 op [kotisivu]

Bio- ja ympäristötieteiden laitos, Fysiikan laitos, Kemian laitos, Matematiikan ja tilastotieteen laitos, Opettajankoulutuslaitos

Tiedotus:
Kurssille ei voida ilmoittautua, koska se on jo vanhennettu.
Kurssin ilmoittautumisaika päättyi 30.4.13 klo 23:59.

Yleisiä tietoja

Kotisivu: http://www.jyu.fi/summerschool
Alkaa - päättyy: 7.8.13 - 13.8.13
Ilmoittautumisaika: 1.2.13 klo 0:00 - 30.4.13 klo 23:59
Ilmoittautuminen voidaan perua 25.6.2013 klo 00:00 mennessä.
Opettaja(t): Professori Jouni Viiri (jouni.p.t.viiri@jyu.fi)
Laajuus: 2 op
Kielet: opetuskielet: English; suorituskielet: English
Ilmoittautuneita: 43
Organisaatiot:Bio- ja ympäristötieteiden laitos (BIO), Fysiikan laitos (FYS), Fysiikka (FYS), Informaatioteknologian tiedekunta (ITK), Kansainvälinen kesäkoulu - Jyväskylä Summer School (JSS), Kasvatustieteiden ja psykologian tiedekunta (KPTK), Kemia (KEM), Kemian laitos (KEM), Matemaattis-luonnontieteellinen tiedekunta (MLTK), Matematiikan ja tilastotieteen laitos (MATHS), Matematiikka (MAT), Opettajankoulutuslaitos (OKL)
Ajankohtaista:
  • Lecturer: Dr. Jaume Ametller (CSSME, University of Leeds)
  • The course is a part of the 23rd international Jyväskylä Summer School programme
Sisältö:

 

Teaching and learning science is a complex activity where language has a central role. Language is a tool to communicate concepts, to construct them and to articulate interactions in the classroom.  Developing an efficient use of language is, therefore, one of the main aims of teacher professional development. 

This course will introduce:

  • Theoretical ideas on the relation between language and learning
  • Research-based insights on how language can be effectively used for the teaching of scientific concepts
  • Basic tools to enable teachers to research the use of language in their classroom
  • All these elements will be brought together to provide a model for dialogic education in science, which aims at promoting deeper conceptual understanding.

During the 10 hours of the course we will discuss, among others, the following ideas:

  • Piaget, Vygotsky and socio constructivists perspectives on language and learning
  • Different types classroom communication: communicative approaches
  • How to chose a type of communication according to teaching aims
  • The development of dialogic tools for engaging students in discussions
  • Time management and learning
  • Simple ways of researching the use of language in teaching
Esitiedot:

The course is suited for undergraduate and graduate students interested in science and how it is taught and learnt.

Opetusmuodot:

Attendance in 80 % of lectures and workshops. There will be group work activities and discussions.

Suoritustavat:

Pass/fail

Kurssin työmäärä:

10 h lectures and workshops

[Tiivistä opetusryhmien aika- ja paikkatiedot]

Lecture [ryhmien tarkat tiedot ja ilmoittautuminen]

Lecture [ryhmätiedot ja ilmoittautuminen]; ilmoittautuneita 43, maksimi 200
ilm.aika: 1.2.2013 00:00 - 30.4.2013 23:59
 PaikkaViikkoPäiväPvmKloOhjaajaLisätietojaURITapahtuman tiedot
1FYS332ke7.8.201310:00-12:00ViiriTapahtuman tiedot
2FYS332to8.8.201310:00-12:00ViiriTapahtuman tiedot
3FYS332pe9.8.201310:00-12:00ViiriTapahtuman tiedot
4FYS333ma12.8.201310:00-12:00ViiriTapahtuman tiedot
5FYS333ti13.8.201310:00-12:00ViiriTapahtuman tiedot

Exercise group [ryhmien tarkat tiedot ja ilmoittautuminen]

Exercise group [ryhmätiedot ja ilmoittautuminen]; maksimi 40
ilm.aika: 1.2.2013 00:00 - 30.4.2013 23:59
 PaikkaViikkoPäiväPvmKloOhjaajaLisätietojaURITapahtuman tiedot
1FYS532ke7.8.201310:00-12:00ViiriTapahtuman tiedot
2FYS532to8.8.201310:00-12:00ViiriTapahtuman tiedot
3FYS532pe9.8.201310:00-12:00ViiriTapahtuman tiedot
4FYS533ma12.8.201310:00-12:00ViiriTapahtuman tiedot
5FYS533ti13.8.201310:00-12:00ViiriTapahtuman tiedot