Odota...
Wait...
Korppi-järjestelmän toimintoja Korppi

14.12.0

Kirjaudu sisään järjestelmään!
25.6.2019 07:28

XENA006 Academic Writing Modules: Qualitative Research Writing, 2 op, LAHTELA1

Kielikeskus

Tiedotus:
Kurssille ei voida ilmoittautua, koska se on jo vanhennettu.
Kurssin ilmoittautumisaika päättyi 12.9.17 klo 23:59.
Ilmoittautumiseen vaaditaan opinto-oikeus. Et ole vielä kirjautunut sisään, joten oikeuttasi ilmoittautumiseen ei voida tarkistaa.
Tiedotus:
Kurssille ilmoittautuneet järjestetään ilmoittautumisjärjestyksen mukaan. Lisätietoja jonotuksesta.

Yleisiä tietoja

Alkaa - päättyy: 19.9.17 - 26.9.17
Ilmoittautumisaika: 1.7.17 klo 0:00 - 12.9.17 klo 23:59
Ilmoittautuminen täytyy vahvistaa välillä 05.09.2017 - 12.09.2017.
Ilmoittautuminen voidaan perua 31.5.2018 klo 23:59 mennessä.
Opettaja(t): Lisa Lahtela (lisa.lahtela@jyu.fi)
Laajuus: 2 op
Kielet: opetuskielet: English; suorituskielet: English
Ilmoittautuneita: 10
Maksimi osallistujamäärä: 15 (Jonotuskäytännöstä johtuen kurssille voidaan ilmoittautua, vaikka maksimi osallistujamäärä ylittyisikin.);
Organisaatiot:Jyväskylän yliopisto (JY), Kielikeskus (KIE), Kielikeskus, englannin kieli (KIE XEN)
Ajankohtaista:

NOTE:  XENA modules can only be taken once and must be taken for credit as auditing is not possible.  If you have already previously attended this module please do remove your name from the list. Additionally, participants must be present in both sessions.

Sisältö:

This qualitative writing module is intended for doctoral and post-doctoral students, and university researchers and staff publishing in English. It is aimed at writers who already have generated data for qualitative research with human subjects, and who are now in the process of combining theory with data in the writing process. The module will assist you with various representations of voice within the qualitative narrative, and is focused on covering such elements as reflexivity, the Voice Centered Relational (VCR) method of data analysis and various styles of thick description for building a personal narrative between you and your data.

 

PRE-TASK

Generate a piece of autobiographical writing which focuses on your identity as it relates to your professional role (e.g. therapist, social worker, coach, consultant, counsellor, teacher) in your field. Write two pages in any of the following genres (essay, journal entry, play) and address the following three items:

1) Who am I?

2) How am I contributing to or changing something in the world as a professional in my field?

3) How is my professional role related to who I am?

Adapted from: Lapadat, J.C. (2009). Writing our way into shared understanding: Collaborative autobiographical writing in the qualitative methods class, Qualitative Inquiry, 15(6), 955-979.
(See also Green's section on reflexivity: Greene, M. J. (2014). On the Inside Looking In: Methodological Insights and Challenges in Conducting Qualitative Insider Research. The Qualitative Report, 19(29), 1-13.)

Osaamistavoitteet:By the end of the module participants are expected to:

- identify various representations of voice within the qualitative narrative
- understand the concepts of reflection and reflexivity and their roles in qualitative writing
- develop a personal narrative between themselves and their data
Arviointi:
Arvosteluasteikko

Hyväksytty-hylätty

Arviointiperusteet

Compulsory and active participation. Successful completion of core assignments. Final grading is based on the applicable grading scale for the course.

[Tiivistä opetusryhmien aika- ja paikkatiedot]

Harjoitusryhmä [ryhmien tarkat tiedot ja ilmoittautuminen]

Harjoitusryhmä [ryhmätiedot ja ilmoittautuminen]; ilmoittautuneita 10, minimi 8, maksimi 15
ilm.aika: 1.7.2017 00:00 - 12.9.2017 23:59
 PaikkaViikkoPäiväPvmKloOhjaajaLisätietojaURITapahtuman tiedot
1MaD 20538ti19.9.201708:15-10:00LahtelaTapahtuman tiedot
2MaD 20538ti19.9.201710:15-12:00LahtelaTapahtuman tiedot
3MaD 20539ti26.9.201708:15-10:00LahtelaTapahtuman tiedot
4MaD 20539ti26.9.201710:15-12:00LahtelaTapahtuman tiedot