ERIS337 Arvioinnin teoreettiset perusteet ja ulottuvuudet erit.kasvattajan työssä, 3 op, Erityispedagogiikan pääaineopiskelijoille [kotisivu]
Erityispedagogiikan laitos
Tiedotus:
Kurssille ei voida ilmoittautua, koska se on jo vanhennettu.Kurssin ilmoittautumisaika päättyi 12.2.09 klo 23:59.
Yleisiä tietoja
Kotisivu: | https://koppa.jyu.fi/kurssit/62503/folder_listing |
---|---|
Alkaa - päättyy: | 16.2.09 - 25.5.09 |
Ilmoittautumisaika: | 30.9.08 klo 0:00 - 12.2.09 klo 23:59 |
Opettaja(t): | Erja Kautto-Knape (erja.k.kautto-knape@jyu.fi) Matti Kuorelahti (matti.kuorelahti@jyu.fi) Elina Oksanen (emooksaska@gmail.com) |
Laajuus: | 3 op |
Kielet: | opetuskielet: -; suorituskielet: - |
Ilmoittautuneita: | 62 |
Organisaatiot: | Erityispedagogiikan laitos (ERI), Erityispedagogiikka (ERI) |
Ajankohtaista: | Ennakkotehtävä postitetaan ilmoittautuneille viikolla 2/2009. |
Sisältö: | Opintojaksolla opiskelija syventää tietämystään erityiskasvatukseen ja opetukseen liittyvästä arvioinnista. Opiskelija perehtyy arvioinnin taustalla oleviin erilaisiin teoreettisiin lähestymistapoihin. Hän oppii myös ymmärtämään arvioinnin, arviointikäytänteiden ja -välineiden taustalla olevia oletuksia, niiden erilaisia sovellusmahdollisuuksia ja rajoituksia sekä soveltamaan arvioinnin tuottamaa tietoa omiin pedagogisiin ratkai-suihinsa. |
Suoritustavat: | : Opintojakso koostuu ennakkotehtävästä (10t). Kontaktiopetus (16 t: sisältää luennot ja pienryhmä- sekä seminaarityöskentelyä 4 t) ja arvioitavasta oppimistehtävästä (51 t: arvioinnin lähestymistapaan tai arviointivälineeseen perehtyminen ja tehtäväraportti). Arviointi: 0-5. |
Kirjallisuus: | Kirjallisuus: 1) ARTIKKELIPAKETTI (jaetaan ensimmäisellä luentokerralla). 2) ARTIKKELIMATERIAALI (tarvittaessa ajankohtaista arvioinnista pienryhmätyöskentelyyn) Oheiskirjallisuus: HOLOPAINEN, P., IKONEN,O. & OJALA, T. 2001. Arviointi opetuksen ja oppimisen ohjausta tukevana toimintana. Tukea tarvitsevien opetuksen kehittäminen kunnissa ja oppilaitoksissa. Kehittyvä koulutus 1. Helsinki: Opetushallitus. TZURIEL, D. 2001. Dynamic assessment of young children. New York: Kluwer Academic/ Plenum Publishers. SIMEONSSON, R.J. & ROSENTHAL, S.L. 2001. Psychological and de-velopmental assessment. New York: Guilford Press. |
[Tiivistä opetusryhmien aika- ja paikkatiedot]
Luento [ryhmien tarkat tiedot ja ilmoittautuminen]
Paikka | Viikko | Päivä | Pvm | Klo | Ohjaaja | Lisätietoja | URI | Tapahtuman tiedot | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | C 2 | 6 | ma | 2.2.2009 | 12:15-15:45 | Kautto-Knape | Aloitusinfo ja arvioinnin etiikka. | Tapahtuman tiedot | |
2 | YlistöKem1 | 8 | ma | 16.2.2009 | 12:15-15:45 | Kuorelahti | yksilöllinen ja yhteisöllinen arviointi. | Tapahtuman tiedot | |
3 | Ag Gamma | 9 | ma | 23.2.2009 | 12:15-15:45 | - | Sirkku Niemelä: Kliininen arviointi | Tapahtuman tiedot | |
4 | C 5 | 9 | ke | 25.2.2009 | 12:15-15:45 | Oksanen | Elina Oksanen: Dynaaminen arviointi | Tapahtuman tiedot |
Valitse joko seminaari 1 tai seminaari 2 [ryhmien tarkat tiedot ja ilmoittautuminen]
Paikka | Viikko | Päivä | Pvm | Klo | Ohjaaja | Lisätietoja | URI | Tapahtuman tiedot | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Viveca 547 | 16 | to | 16.4.2009 | 15:15-18:45 | Kautto-Knape | Tapahtuman tiedot |
Paikka | Viikko | Päivä | Pvm | Klo | Ohjaaja | Lisätietoja | URI | Tapahtuman tiedot | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | D 109 | 17 | to | 23.4.2009 | 14:15-17:45 | Kautto-Knape | Tapahtuman tiedot |